Pokaż nowe posty |
Oznacz wszystkie jako przeczytane |
Szukaj
Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
|
Gdzie jest krater po księżycu ??
|
| Autor |
Wiadomość |
yooky
Niemowlę GeoForum
Ilość postów: 2
Reputacja: 0
|
Gdzie jest krater po księżycu ??
Witam...
mam pytanie....
Główna teoria genezy powstania księżyca ziemii głosi iż powstał on po kolizji ziemi z innym obiektem wielkości marsa. Pytanie więc mam w którym miejscu byłby ten krater po uderzeniu?
Czy to jest obecna Zatoka Meksykańska ?
|
|
| 15-02-2011 21:11 |
|
Wasquez
Student GeoForum
Ilość postów: 266
Reputacja: 2
|
RE: Gdzie jest krater po księżycu ??
Hmm.. Ten obiekt wielkości Marsa raczej nie uderzyłby centralnie w Ziemię, tylko pod jakimś kątem, więc krateru jako takiego nie ma. Nie znam się na tym, ale myślę, że podczas gdy ten obiekt walnął w Ziemię, to po prostu się rozwalił rozrywając jakąś część Ziemi z czego "w wyniku jakiegoś tam procesu" powstał Księżyc. Ja Zatoki Meksykańskiej bym z tym nie wiązał, szybciej z Oceanem Spokojnym  Ale to mogło mieć miejsce przed uformowaniem się skorupy ziemskiej, np. w hadeiku, więc nie znaleźlibyśmy raczej jakiejś dziury po tym.
Jestem saperem - jeśli biegnę, rób to samo!
|
|
| 15-02-2011 21:24 |
|
spider
Gimnazjalista GeoForum
Ilość postów: 63
|
Krateru nie ma, bo nie nastapilo zderzenia a jedynie "otarcie" sie jakiegos ciala niebieskiego o powierzchnie ziemi. W jego wyniku skruszony zostal plaszcz i plynna magma dostala sie na orbite ziemi formujac sie w ksiezyc. Zdarzenie nastapilo 4 mld lat temu. w czasie gdy ziemia byla mloda a jej plaszcz bardzo plastyczny. Dlatego nie mozna okreslic miejsca zderzenia.
|
|
| 15-02-2011 22:48 |
|
yooky
Niemowlę GeoForum
Ilość postów: 2
|
Pytałem bo w discovery science był program o układzie słonecznym i było stwierdzenie że cyt. "Zatoka Meksykańska to jeden wielki krater", było też o teoriach powstania księżyca.
W takim razie pewnie chodziło im o meteor który "wybił" dinozaury... i inne liczne w tym rejonie.