Pokaż nowe posty | Oznacz wszystkie jako przeczytane | Szukaj
Odpowiedz 

Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 3 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Położenie Słońca na niebie.
Autor Wiadomość
Jakub27 Offline
Nieobecny

Ilość postów: 3
Reputacja: 0
Położenie Słońca na niebie.
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że wybrałem dobry dział. Otóż jestem grafikiem prowadzącym małe studio zajmujące się produkcją gier PC i chciałbym wprowadzić w grze realistyczny obieg Słońca wokól mapy gry. Niestety ale chyba w młodości musiałem opuścić kilka lekcji geografii ponieważ kompletnie nie umiem się za to zabrać dlatego proszę was o pomoc. Czy ktoś mógłby zaprezentować na przykładzie jak się oblicza położenie słońca dla dowolnych współrzędnych geograficznych(na półkuli północnej) W Internecie znalazłem taki oto kalkulator link: darekk.com/solar-position-calculator ale nie umiem z niego korzystać i nie oblicza godziny "pokazania" się Słońca na horyzoncie jak i zachodu. Animacja będzie zrobiona 365 razy a po zakończeniu znów odtwarzana. Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.
21-09-2014 16:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
luca Offline
Nie wiadomo za bardzo co tu robi...

Ilość postów: 2 070
Reputacja: 5
RE: Położenie Słońca na niebie.
Wydaje mi się, że ten kalkulator będzie lepszy dla Twoich potrzeb:
http://cybermoon.pl/wiedza/scripts/sun_m...ition.html

W celu odświeżenia informacji polecam stronę: http://geografia.zsz1.edu.pl/component/f...sci-slonca

Co chcesz odwzorować? Planetę czy dane miejsce - lokalizację. Mapa gry to środowisko, w którym będzie się poruszał "bohater", czy co?

[Obrazek: 17ac737c128460c1.gif]
23-09-2014 21:51
Jakub27 Offline
Nieobecny

Ilość postów: 3
Reputacja: 0